Kompetenceforløb

Kompetenceudviklingen i Læringsledelse har følgende målgrupper:

  • Alle lærere og pædagoger i skolen, samt det pædagogiske personale i dagtilbud
  • Teamkoordinatorer
  • Kommunale ressourcepersoner og konsulenter
  • Skole- og dagtilbudsledelse

Kompetenceforløbene vil være baseret på følgende principper:

  • Kompetenceudvikling skal være forskningsbaseret, dvs. være baseret på eksisterende forskningsviden om forholdet mellem pædagogiske indsatser og elevernes læring og trivsel
  • Kompetenceudvikling skal være evidensinformeret, dvs. informeret af de data om elevernes læring og trivsel, som indsamles og analyseres som en del af programmet
  • Kompetenceudvikling skal være kollektiv og teambaseret
  • Kompetenceudvikling skal være praksisnær
  • Kompetenceudvikling skal forankres i lærernes, pædagogernes og ledelsens organisatoriske kultur

Der vil i programmet især blive lagt vægt på, gennem forskningsinformeret (dvs. data- og evidensinformeret), kompetenceudvikling at sikre, at lærere, pædagoger og ledere arbejder på basis af viden om elevernes læring og trivsel, og at indsatsen er fokuseret på lærings-, trivsels- og kompetencemål.

Kompetenceforløbene vil have følgende form:

  • Teambaseret​
  • Opbrudte forløb​
  • Blended learning fx seminarer, workshops og ​e-læringsmoduler