Kompetenceforløb
Kompetenceudviklingen i Læringsledelse har følgende målgrupper:
- Alle lærere og pædagoger i skolen, samt det pædagogiske personale i dagtilbud
- Teamkoordinatorer
- Kommunale ressourcepersoner og konsulenter
- Skole- og dagtilbudsledelse
Kompetenceforløbene vil være baseret på følgende principper:
- Kompetenceudvikling skal være forskningsbaseret, dvs. være baseret på eksisterende forskningsviden om forholdet mellem pædagogiske indsatser og elevernes læring og trivsel
- Kompetenceudvikling skal være evidensinformeret, dvs. informeret af de data om elevernes læring og trivsel, som indsamles og analyseres som en del af programmet
- Kompetenceudvikling skal være kollektiv og teambaseret
- Kompetenceudvikling skal være praksisnær
- Kompetenceudvikling skal forankres i lærernes, pædagogernes og ledelsens organisatoriske kultur
Der vil i programmet især blive lagt vægt på, gennem forskningsinformeret (dvs. data- og evidensinformeret), kompetenceudvikling at sikre, at lærere, pædagoger og ledere arbejder på basis af viden om elevernes læring og trivsel, og at indsatsen er fokuseret på lærings-, trivsels- og kompetencemål.
Kompetenceforløbene vil have følgende form:
- Teambaseret
- Opbrudte forløb
- Blended learning fx seminarer, workshops og e-læringsmoduler